Harâmîlik, kirk harâmîlik görmezlikten gelinerek

Harâmîlik, kirk harâmîlik görmezlikten gelinerek

Fethullah Gülen sitesinde bir açiklama yapti. Son dönemdeki operasyonlara da deginen Gülen "baska türlü harâmîlik yapip, milletin malina menâline el uzattiklari halde hala müslüman olarak görünüyorlarsa öbür tarafta neyin ne oldugu belli olacaktir." dedi.

Harâmîlik, kirk harâmîlik görmezlikten gelinerek

Fethullah Gülen sitesinde bir açiklama yapti. Son dönemdeki operasyonlara da deginen Gülen "baska türlü harâmîlik yapip, milletin malina menâline el uzattiklari halde hala müslüman olarak görünüyorlarsa öbür tarafta neyin ne oldugu belli olacaktir." dedi.

Fethullah Gülen`in oldukça sinirli oldugu görüldü.

Polis baskinlarinin komplo oldugu iddialari ile ilgili ise Gülen " ...bize de nisbet ediyorlar, dolayisiyla ben bizi de onlarin içinde görerek diyorum.. dinin ruhuna aykiri bir sey yapmislarsa, yaptiklari sey Kur’an’in temel disiplinlerine aykiriysa, Sünnet-i Sahiha’ya aykiriysa, Islam’in hukukuna aykiriysa, modern hukuka aykiriysa, günümüz demokratik telakkilere aykiriysa.. Allah bizi de onlari da yerlerin dibine batirsin, evlerine ates salsin, yuvalarini baslarina yiksin. Ama öyle degilse, hirsizi görmeden hirsizi yakalayanin üzerine gidenler, cinayeti görmeyip de masum insanlara cürüm atmak suretiyle onlari karalamaya çalisanlar.. Allah onlarin evlerine atesler salsin, yuvalarini yiksin, birliklerini bozsun, duygularini sinelerinde biraksin, önlerini kessin, bir sey olmaya imkan vermesin." diyerek beddua okudu.

 



Iste Gülen`in açiklamalarindan çarpici bölümler:

"Koskocaman camiayi, kendini Allah’a adamis insanlari.. dünden bugüne -dün belki sadece ehl-i ilhad yapiyordu simdi asimetrik bir saldirganlik var- bir bitirme cehdi ve gayreti var. Fakat bütün bunlar karsisinda sarsilmadan, belki sarsilabilir ama devrilmeden,
“Ey Yüce Rabbimiz, biz yalniz Sana güvenip Sana dayandik. Bütün ruh-u cânimizla Sana yöneldik ve sonunda Senin huzuruna varacagiz”diyerek, Efendimiz (sallallahu aleyhi ve sellem)’in cedd-i emcedi Hazreti Ibrahim (aleyhisselam) gibi Allah’a dayanip, sa’ye sarilip, hikmete râm olmak suretiyle bu dâhiyeleri asmaya çalismali; “Bu da geçer Ya Hû!” demeli, onun geçecegi ani intizar etmelidir.
* Yakisiksiz, münasebetsiz seylere ayniyla mukabelede bulunmamalidir. Mü’mine “alçak” dememelidir. Bir gün Allah (celle celaluhu) böyle diyeni, gerçekten realite planinda alçaltir da tarihe öyle alçalmis olarak kaydedilir. Gelecek nesiller de onu alçalmis bir insan olarak yâd ederler.
* Ayiplarla ugrasmak mü’minin isi degildir. Hem Kur’anin temel disiplinleri, hem Sünnet-i Sahiha’dan çikan esaslar, hukuk sistemi açisindan, fertlerin kusurlariyla hususi mahiyette mesgul olmanin dogru olmadigini Kitmir degisik vesilelerle arz etmistir.

UMUMUN HAKKI YENILMISSE GÖZ YUMULAMAZ


Sahsî günahlar karsisinda yapilmasi gerekli olan sey, istigfar, tevbe, inâbe ve evbedir. Fert bunu yapar, Cenâb-i Hakk’in lütfuyla, keremiyle, rahmâniyetiyle, rahîmiyetiyle arinmis olur onlardan. Tevbe bir arinma kurnasidir. Böylece tertemiz olarak Cenâb-i Hakk’in Firdevs’iyle serfirâz olabilir. 
* Fakat bazi cinayetler vardir ki, bunlar umumun hukukuna tecavüzle olusmus günahlardir. Âmme hakkidir. Âmme hakki ayni zamanda Allah hakkidir. Ister Islam’in Hukuk Sistemi, isterse Modern Hukuk Sistemi âmme hakkina taalluk eden meselelerde kat’iyen müsamahaya gitmezler. Umumun hukuku söz konusudur. Umuma ait seyler çalinmis çirpilmissa, bunu ne Mecelle kurallariyla siz söyle böyle yumusatabilirsiniz, ne de baska demagojilerle ve diyalektiklerle. Âmme hakkidir bu. Umumun hukukuna tecavüz edilmisse, bir tek arpa umum milletin hakkiysa, o yenmisse, o mevzuda birisi göz yumuyorsa, o da o haramîlerle müsterek demektir. Iste orada göz yumulamaz. Burada bu göz yummama mevzuunda esas budur, temel budur, usul budur.

HARÂMÎLIK, KIRK HARÂMÎLIK GÖRMEZLIKTEN GELINEREK...

* Belki üslupta hata yapilmis olabilir, usul vardir bu mevzuda. A’ya demek, B’ye demek, C’ye demek, bilmem H’ye demek de üsluptur. Fakat hiçbir zaman usul ve esas, üsluba feda edilmemelidir. O mesâvînin üzerinde durulmali, nasil yapilacaksa o pisliklerden insanlar arinmaya bakmalidirlar.
* Suçluluk psikolojisiyle suçlar görünmezden gelinerek harâmîlik, kirk harâmîlik görmezlikten gelinerek, “Acaba bunu kime atfetsek?!.” (bu mevzuda), gündem degistirerek “Halkin dikkat nazarini kimin üzerine çevirsek ki, bir yönüyle belki halk nazarinda bu mesâvîden siyrilmis olsak?!.” demek.. Bunlar dine karsi diyalektik yapma demektir. Dinin temel disiplinlerine karsi demagoji yapma demektir hafizanallah. Bu da günahi ikilestirme demektir. Bu ayni zamanda toplumun birbirine çok yakin olan parçalarini, moleküllerini birbirinden koparip atip ise yaramaz hale getirme demektir. Hafizanallah.
* Bu iki seyi birbirine karistirmamak lazim. Mâiz günahiyla, Gâmidiyeli kadin günahiyla, ferdî günahiyla karsiniza çiktigi zaman.. Imam Hâdimî’yle alakali bir seyi arz ettigim zaman dedigim gibi, öyle üç defa dört defa gözlerinin kapagini silerek, “Acaba o mu, degil mi?” diye.. hayir bakma! “Lâ havle ve la kuvvete illâ billâh” de. “Allah’im beni de bunu da magfiret buyur!”de, çek git arkana bakmadan. Üzerinde durma; fikrinde, korteksinde ona bir yer ayirma. Bir dosyaya yerlestirme onu. Ve gördügün zaman da kardesin gibi yine simsiki saril. Bu ferdî bir hatadir. Fakat öyle hatalar vardir ki, toplumu temelinden sarsar. Onlara karsi müsamahali olursaniz, onlarin yayginlasmasina, bütün bütün o denâetlerin bütün toplumu sarmasina sebebiyet vermis olursunuz. Bu açidan da ister Islâmî Hukuk Sistemi, isterse de Modern Hukuk Sistemi o mevzuda isleyerek, aki ak, karayi kara olarak ortaya koymasi lazim.

HARAMILIGI RÜSVETI ALLAH BILIYOR

* Bir sey olmustur; ayetin ifadesiyle “Allah mü’mini aka çikarir, temizler, paklar; bir yönüyle de öbürlerini eler, döker, onlar da elenmis olurlar.”Hazreti Pir’in ifadesiyle, elmas ile kömür birbirinden ayrilmis olur. Elmasi, kömürü birbirinden ayirmadiginiz zaman, elmasa bile onun yaninda durdugundan dolayi, kömür nazariyla bakilir.
* Önemli olan arinmadir. Içindeki o pislikleri atarak, “Aktim, ak olmaya çalisiyorum, insaallah hep ak kalacagim!” mülahazasina bagli daha farkli stratejilerle, daha insancil tavir ve davranislarla, daha sefkatli bir muameleyle!.. Baskalarini da boy hedefi göstererek toplum nazarinda bir kisim karanlik kalemlerle onlari karalamak suretiyle teselli olmak, bu dünyada bir sey olsa bile öbür tarafta hiçbir ise yaramaz. Çünkü mesâvîyi Allah biliyor, harâmîligi Allah biliyor, hirsizligi Allah biliyor, rüsveti Allah biliyor. Öbür tarafta teker teker tek arpadan hesap sorma esprisine bagli olarak hepsinin hesabini Allah sorar.

BU OLUMSUZ SEYLERIN ÜZERINE GIDEN ARKADASLARI TANIMIYORUM


* Burada bir sey demek aklima geliyor. Simdiye kadar hiç dememistim. Eger bu mevzuda bir kisim arkadaslar kendilerine verilen imkanlarla.. onlar nisbet yapiyorlar, falan filan diyorlar, f diyebilirler, g diyebilirler, ç diyebilirler, d diyebilirler.. diyorlar.. bulasti bulasmadi mülahazasiyla, belki cinayet sayilabilecek bir kisim icraatta bulunuyorlar. Söyle demek geliyor yani içimden.. demeden kendimi alamayacagim. Hiçbir zaman da demek istemedigim bir seyi demek geliyor içimden. Yoksa Doktor Ikbal gibi, Hazreti Pir-i Mugan gibi, tel’ine, bedduaya “amin” dememek, onlari etmemek genel siarimizdir. 

ALLAH ONLARIN EVLERINE ATESLER SALSIN, YUVALARINI YIKSIN


Fakat eger hakikaten bu olumsuz seylerin üzerine giden arkadaslar.. kimse onlar tanimiyorum, binde birini bile tanimiyorum.. bu isin üzerine “Hukukun ve ayni zamanda sistemin, dinin ve ayni zamanda demokrasinin gerektirdigi seyler bunlardir.” deyip arinma adina, yikanma adina, temizlenme adina, kirlerin öbür tarafa kalmasina meydan vermemek adina bir sey yaparken dinin ruhuna aykiri bir sey yapmislarsa… bize de nisbet ediyorlar, dolayisiyla ben bizi de onlarin içinde görerek diyorum.. dinin ruhuna aykiri bir sey yapmislarsa, yaptiklari sey Kur’an’in temel disiplinlerine aykiriysa, Sünnet-i Sahiha’ya aykiriysa, Islam’in hukukuna aykiriysa, modern hukuka aykiriysa, günümüz demokratik telakkilere aykiriysa.. Allah bizi de onlari da yerlerin dibine batirsin, evlerine ates salsin, yuvalarini baslarina yiksin. Ama öyle degilse, hirsizi görmeden hirsizi yakalayanin üzerine gidenler, cinayeti görmeyip de masum insanlara cürüm atmak suretiyle onlari karalamaya çalisanlar.. Allah onlarin evlerine atesler salsin, yuvalarini yiksin, birliklerini bozsun, duygularini sinelerinde biraksin, önlerini kessin, bir sey olmaya imkan vermesin.

* Dememistim, demeden edemedim. O kadar dis gösterildi, o kadar salya atildi, o kadar kimse tahrik edildi, o kadar o “twit”lerde o mel’un düsünceler bir yönüyle vizesiz rahat dolasti ki, demeden edemedim. Simdiye kadar demedigimi dedim.

"HARÂMÎLIK YAPIP, MILLETIN MALINA EL UZATTIKLARI HALDE HALA MÜSLÜMAN OLARAK GÖRÜNÜYORLARSA..."

* Allah her seye nigehbân. Dünyada kitmir gibi insanlarin bir dikili tasi olmadi. Altmis senedir degisik imkanlar onun da önüne geldi. Allah’a hep dua ettim,“Allahim, kardeslerimi birilerinin is yerinde, fabrikalarda çalismadan halas eyleme. Allahim, beni onlarla utandirma.” dedim. Isçi olarak çalistilar, isçi olarak emekli oldular ve hiçbir seye sahip olmadilar. Çogu kira evinde oturuyorlar. Kendi adima da öyle düsündüm, onlar adina da öyle düsündüm. Cami penceresinde üç sene yatarken esasen, iste o dünyanin metaina temas etmemek için.. alti sene bir tahta kulübede döseksiz yatarken, dünya mal u menaline meyletmemek için ayni seyleri yaptim. Allah buna sahit. Ama baska türlü harâmîlik yapip, milletin malina menâline el uzattiklari halde hala müslüman olarak görünüyorlarsa öbür tarafta neyin ne oldugu belli olacaktir.
* Gönül, Çalab’in tahti / Çalab gönüle bakti / Kim gönül yikti ise / O iki cihan bedbahti. Bir sürü mü’minin gönlünü yiktilar. Kendimizi de istisna etmedim. Haksiz, kimse, o mutlaka cezasini bulacaktir."

Odatv.com